Vores profil

Vindsuset er en aldersintegreret institution med vuggestue og børnehave beliggende i den vestlige del af Gråsten.

Institutionen har hjemme i et naturskønt område på Ravnsbjergvej, og vores nærmeste nabo er Gråsten skov. Institutionen ligger i gåafstand til mange af byens faciliteter som skole, hal og bibliotek. De naturskønne områder bruges meget i det pædagogiske arbejde i hele afdelingen.

Vindsuset er en afdeling med tre aldersintegrerede børnehavegrupper og en vuggestuegruppe, og vi er normeret til 60 børnehavebørn og 14 vuggestuebørn.

Vores værdier

Som afdeling vidensdeler og sparrer vi med hinanden, og hos os er "Barnet kerneopgaven.” Det viser sig ved at:

• Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og er rummelige over for børnenes forskelligheder.
  • Der er forståelse for det enkelte individ.
  • Det enkelte individ behandles med respekt.
  • Der er respekt for forskellighed, tanke og handlinger.
  • Barnet udfordres, så barnet lærer mest - også om sig selv.